Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer

Walk This Way: Fitbit and Other Kinds of Walking in Palestine

By Anne Meneley

HTML PDF EPUB
Cite As:
Meneley, A. (2019). Walk This Way: Fitbit and Other Kinds of Walking in Palestine. Cultural Anthropology, 34(1), 130-154. https://doi.org/10.14506/ca34.1.11

DOI: https://doi.org/10.14506/ca34.1.11

Abstract

This essay examines how meanings and practices of walking, particularly quantified walking, change according to place. Drawing together my own experience with a wearable computing device called a Fitbit at home and in my field site, East Jerusalem and the occupied West Bank of Palestine, I compare quantified walking and its focus on the self with other forms of walking that highlight place. I examine the relationship between self-monitoring and other-monitoring, especially in relation to walking in Palestine, and I explore how genres of mobility like nature walking or playing Pokémon GO might unfold differently in an occupied territory where the right to move is highly contested. I also explore Palestinian genres of walking, including the wander (sarha). In Palestine, walking becomes an important means not for pursuing personal health, but for cultivating a wider health of the land and knowledge of the nurturing relationship between land and the people who walk across it. Such practices of walking with or walking together can, I conclude, function as forms of kinwork.

خلاصة

يعالج هذا المقال طرائق تغير معاني وممارسات المشي على الأقدام، ولا سيما المشي المكمم (quantified walking)، وفقا للمكان. فاعتمادا على تجربتي الخاصة في استخدام جهاز حاسوب يدعى Fitbit والذي يمكن ارتداؤه ، في المنزل وفي مواقع بحثي الميداني في القدس الشرقية والضفة الغربية المحتلة في فلسطين، أقارن بين المشي المكمم واعتماده على الذات وبين أنواع أخرى من المشي التي تبرز المكان. كما وأقوم بفحص العلاقة بين المراقبة-الذاتية ومراقبة-الآخر، وخاصة فيما يخصّ المشي في فلسطين . وأستكشف أيضا إمكانية تجلّي أنواع متعددة من التنقل مثل التنزّه في الطبيعة ولعب بيكومون-غو (Pokémon GO) في منطقة محتلة حيث تخضع حرية الحركة إلى محدودية كبيرة. وأكاشف أيضا أنواعا من المشي على الأقدام في فلسطين بما في ذلك التنزّه (سرحة). إذ أصبح المشي على الاقدام في فلسطين بعيدا عن أن يكون وسيلة لتحسين الصحة الفردية، بل تحول إلى وسيلة هامة لتنمية علاقة راعية بين الأرض والناس الذين يسيرون عليها. وأخلص في نهاية المقال إلى النتيجة التي ترى أن الممارسات كالمشي معا أو كالمشي جماعةً تقوم مقام عمل-الأقارب (kinwork).